Klasowa wycieczka – dzień pierwszy :-)

Początek przygód na ziemi kłodzkiej;-)

23 maja o godzinie 7:30 wyjechaliśmy spod szkoły w daleką podróż do Kotliny Kłodzkiej. Tak długo wyczekiwaliśmy tych wycieczkowych dni, aż wreszcie nadeszły;-) Po około 3 h drogi dotarliśmy najpierw do Kopalni Złota w Złotym Stoku. Po kopalni oprowadzał nas miły przewodnik, który bardzo ciekawie opowiadał o historii tego miejsca. Wszystkim utkwiła w pamięci opowieść mnicha o arszeniku, którego spotkaliśmy na trasie zwiedzania kopalni. Z kopalni wyjechaliśmy kolejką, do której dostaliśmy się zjeżdżając na podziemnej zjeżdżalni.

Później, naszym busem udaliśmy się do Średniowiecznego Parku Techniki, w którym można było zobaczyć m.in. jak działały ówczesne maszyny, bo są one dla zwiedzających uruchamiane. Jest to replika średniowiecznej osady górniczej, a urządzenia zbudowane są skali 1:1. Znów trafiliśmy tutaj na wspaniałego przewodnika, który opowiadał bardzo interesująco. Jednym z punktów Parku Techniki był Tunel Strachu, którym przeszliśmy do Chaty Kata.

Po tych wrażeniach, którym sprzyjała idealna pogoda, udaliśmy się do hotelu Lido w Lądku Zdroju, gdzie już nieco wygłodzeni zjedliśmy pyszną obiadokolację. Potem był czas na zakwaterowanie w pokojach, do których przydziały zrobiliśmy już w szkole.  Gdy trochę wypoczęliśmy czekał nas długi spacer z przewodnikiem po uzdrowisku, trasą wokół tamtejszego Arboretum, czyli leśnego ogrodu drzew i krzewów egzotycznych. Przeszliśmy też do pijalni wód w Parku Zdrojowym, gdzie zaczerpnęliśmy wody o właściwościach leczniczych i podziwialiśmy ciekawą architekturę tego budynku.

Z pijalni wstąpiliśmy na pyszne lody w centrum Parku Zdrojowego, a miejsce było tak urocze, że aż się nie chciało ruszać dalej. Kontynuując jednak spacer, natrafiliśmy na piękną okolicę nad rzeką, gdzie stały różne urządzenia siłowni oraz ławeczki i w tym nieco sportowym klimacie spędziliśmy miło ponad godzinę.
Potem już udaliśmy się do hotelu, by po skorzystaniu z wieczornej toalety, odpoczęć na hotelowym tarasie i rozpocząć nasze wycieczkowe przyjacielskie, wieczorne zabawy 😉